Papiery fotograficzne Tecco

admin, 23.04.2015

Plotery.info to strona, na której staramy się zamieszać informacje z całego rynku ploterowego. Dotyczy to nie tylko rynku CAD/GIS ale również rynku fotograficznego i reklamowego. We wcześniejszym wpisie przedstawiliśmy Państwu podłoża marki Imprime. Tym razem polecić chcieliśmy markę Tecco.

 

tecco plotery

W portfolio podłoży tego producenta znajdziemy wiele rodzajów papierów. W serii Tecco Photo znajdziemy role i arkusze Od popularnych podłoży satynowych czy błyszczących po barytowe i archiwalne bawełniane. Osobna rodziną jest seria Tecco Production gdzie znajdziemy podłoża plakatowe, rollupowe, backlity i materiały samoprzylepne. Wśród produktów niemieckiego producenta nie zabrakło też płócien do zadruku fotograficznego. Sama rodzina Tecco Photo dzieli się na:

Professional Portrait – Podstawowe papiery popularne
Photographers Selection – ambitniejsze papiery wraz z tradycyjnymi barytowymi
Fine Art – Papiery w stu procentach bawełniane oraz płótna

Szczególną popularnością cieszą się oczywiście papiery z pierwszej serii. Łączą one optymalnie wysoką jakość z atrakcyjną ceną. Znajdziemy tu dwustronny papier matowy oraz typowe papiery naśladujące papier fotolabowy. Najpopularniejsze podłoża z tej serii to:

Pearl Gloss Super PPG250

ppg250

Satynowy papier o delikatnej fakturze. Tecco PPG250 to papier o naturalnym odcieniu bieli o wykończeniu pomiędzy perłą a papierem błyszczącym. Gramatura tego papieru daje nam wrażenie tradycyjnego papieru fotolabowego. Papier o szerokiej gamie zastosowań od fotografii ślubnej, portretowej po krajobrazową i artystyczną oraz zastosowania reklamowe. Optymalny rodzaj papieru dla firm usługowo wykonujących wydruki, z powodu jakości, ceny oraz wielość zastosowań.

Luster PL250

pl250

Tecco Luster charakteryzuje możliwość reprodukcji szerokiej przestrzeni kolorów, przy zachowaniu dużej ilości detali w cieniach. Papier stosowany do wydruku fotografii artystycznej i reklamowej. Luster to typ podłoża perłowego o dużym połysku i wysokim kontraście. Sama perłowa powłoka jest wyraźna co stanowi odwrotność PPG250. Po niedawnych obniżkach cen, stanowi ciekawą alternatywę dla powyższego papieru.

Matt PM230

pm230

Zupełnie matowe podłoże o wykończeniu fotograficznym. Jasny odcień i powłoka pozwalająca na wchłoniecie większej ilości tuszu wraz ze świetnymi osiągami kolorystycznymi łączą się z atrakcyjną ceną. Idealny do fotografii czarno białej, jak i do fotorealistycznych wydruków kolorowych.

High Gloss PHG260

phg260

Typowe błyszczące podłoże dla miłośników tego rodzaju fotografii. Od konkurenci odróżnia je bardzo dobre wykonanie a właściwie sprasowanie, dzięki czemu mamy do czynienia nie tylko z błyszcząco ale i bardzo gładką powierzchnią. Papiery błyszczące tego typu dają wrażenie niezwykłej ostrości drukowanego obrazu

Seria Photographers Selection zawiera kilka papierów dwustronnych, papier błyszczący o podniesionej bieli i papier metalizowany ale przede wszystkim podłoża barytowe

Baryt Fibre Silk BFS310

bfs310

To podstawowy i najekonomiczniejszy papier barytowy w ofercie Tecco. Podłoża barytowe z zasady składają się jednie z naturalnych elementów. Brak w nich polietylenu. Jedynie siarczan baru i podłoże bawełniane lub alfacelulozowe. Baryt Fibre Silk to papier o delikatnej fakturze, mimo to gruby i „mięsisty”. Na pierwszy rzut oka widać,ze jest to szlachetne podłoże. Pozwala na osiąganie szerszych przestrzeni barwnych i płynnych przejść tonalnych. Pod tym względem przewyższa wszystkie papiery z serii Proffesional portrait

Baryt Glossy BTG300

btg300

Szlachetny papier o wszystkich cechach Baryt Fibre Silk, wzbogacony o wyraźniejszą elegancko „połamaną fakturę”. Baryt Glossy jest lekko błyszczący co wzmaga wrażenie ostrości. Jednocześnie jest łatwy w odbiorze z uwagi na nierówną powierzchnię. Jest to podłoże bez kwasowe, certyfikowane przez Wilhelm Research pod kontem archiwalnym i galeryjnym. Gruba budowa papieru wzmaga wrażenie obcowania z poważnym podłożem. BTG300 to jeden z najlepszych papierów dostępny na rynku

Baryt BT270

bt270

Najbielszy w ofercie barytowych podłoży Tecco. W estetyce powłoki można umieścić go pomiędzy BTG300 i BFS310. Podobnie jak Baryt Glossy, jest to podłoże certyfikowane Archiwalnie przez Wilhelm Research.

Seria Tecco FineArt to podłoża w stu procentach bawełniane, pozbawione jakichkolwiek sztucznych domieszek, oraz płótna. Znajdziemy tu też podłożenaśladujące porowaty i nierówny papier do akwareli

Fine Art Rag PFR200

pfr200

To wyjątkowe podłoże. Łączy w sobie szlachetną budowę papieru bawełnianego z dwustronnym białym wykończaniem. Dzięki temu daje możliwość produkcji najwyższej klasy foto albumów, świetnie sprawdzi się w produkcji portfolio, książki okolicznościowej lub eleganckiego menu. Do tego jest to papier certyfikowany przez Wilhelm Research jak podłoża barytowe.

Fine Art Rag PFR295

pfr295

Elegancji papier bawełniany. Podobnie jak poprzednik bez kwasowy i certyfikowany archiwalnie. Dzięki zredukowaniu do minimum wybielaczy optycznych ma naturalny odcień, gwarantując trwałość niezbędną w produkcjach mających przetrwać dziesięciolecia a nawet setki lat.

Bright White Rag BWR300

bwr300 (2)

Od poprzednika odróżnia go przede wszystkim wysoka biel i kontrastowość. Papier ma bardzo gładką fakturę, mimo naturalnej bawełnianej budowy. Gramatura 300 gram połączoną z grubością 510 mikronów dają w efekcie niezwykle gruby papier. Mimo to jest on dostępny w roli. Zdecydowanie polecany do produkcji fotografii o wysokim kontraście.

To oczywiście nie wszystkie podłoża Tecco. O serii Tecco production napiszemy w kolejnym artykule.

Podziel się na:
  • Digg
  • Facebook
  • Mixx
  • Blip
  • Flaker
  • Fleck
  • Gadu-Gadu Live
  • Google Buzz
  • Grono.net
  • Twitter
  • Wykop
  • Śledzik

Zostaw komentarz



dziewięć − = 4